Miami2015.reismee.nl

1. Reisdag - Dusseldorf Miami

Eerste dag: reisdag Düsseldorf – Atlanta – Miami

Iets na middennacht gaat de wekker van Wendy en heeft ze voor Edwin een hele leuke kaart en een T-shirt voor zijn 50ste verjaardag. Het duurt nog even voordat we gaan slapen en de wekker staat op 3:30 uur.

Henk en Ria proberen op tijd te gaan slapen, na de eerste uurtjes lukt het niet meer om de slaap te pakken. Ze willen graag op tijd in Hengelo zijn, ze hebben afgesproken om 4:30 uur in Hengelo te zijn bij Edwin en Wendy.

Om 3:30 uur gaat de wekker bij Edwin en Wendy en nemen we de tijd om rustig de laatste spulletjes in te pakken, te douchen en de koffers alvast naar de garage te brengen. Edwin zet de auto alvast op een andere plek in de garage zodat Henk en Ria de auto kunnen parkeren.

Als Henk en Ria bij de afslag van de Valk zijn bellen ze met Wendy dat ze er zo aankomen. Dat geeft Edwin de tijd om naar beneden te gaan met het pasje van de parkeergarage. Niet veel later zien we ze de auto van Henk en Ria rijden en loopt Edwin naar beneden. De auto wordt in de garage gezet en de koffers gaan in de auto van Edwin. De koffers passen netjes naast elkaar in de auto (4 stuks). Vervolgens lopen we naar boven en het appartement voor een kopje koffie en een plaspauze.

Ria heeft nog een aantal cadeautjes meegenomen i.v.m. Edwin’s 50ste verjaardag . Ze was eerst van plan om in het vliegtuig elk uur een cadeautje te geven. We doen het nu in 1 keer, de foto’s zijn op Facebook te vinden. Na de koffie gaan we naar de auto en precies om 5:00 uur rijden we de garage uit voor het eerste deel van de vakantiereis, Hengelo – Düsseldorf Airport. In de loop van de reis wordt het steeds drukker op de weg en we hebben zelfs een paar keer een kleine file. De Duitsers zijn er op de maandagochtend vroeg bij. Binnen 1:30 uur zijn we bij parkeergarage 5 en parkeren we de auto op een mooi plekje op de begane grond. We lopen naar de skytrain die ons naar de vertrekhal zou moeten brengen. De eerste Skytrain zit helemaal vol en we besluiten om te wachten op de volgende. Na 5 minuten komt de volgende Skytrain en daar hebben we ruimte te over. Een paar minuten later lopen we in de vertrekhal, opnieuw tijd voor een plaspauze. Edwin kijkt om zich heen en ziet dat we dicht bij de incheckbalies zijn (234-239). De incheckbalies zijn nog niet open maar z’n 10 minuten laten staan we als eerst bij de veiligheidsbriefing. Na een paar vragen kunnen we doorlopen en onze koffers inleveren. De man achter de balie feliciteert Edwin met zijn verjaardag, de koffers liggen op de band en we kunnen richting de security controle. Het is aardig druk bij de controle en Henk, Wendy en Edwin zijn zo door de controle. Bij Ria gingen “alle alarmbellen af”, dat kwam onder andere door de schoenen. Niet veel later mag ze alsnog doorlopen en kunnen we naar de paspoortcontrole.

Tijd om een ontbijtje te pakken met een kopje koffie. We gaan bij hetzelfde winkeltje waar we vorig jaar april zijn geweest eten en koffie halen. We nemen de tijd om het op te eten en rustig af te wachten op het boarden. Zo rond 9:00 uur lopen we richting gate C37 voor onze vlucht DL-25 naar Atlanta. Geen kwartier later kunnen de eersten al boarden, Henk en Ria mogen dan ook al. Niet veel later kunnen Edwin en Wendy ook het vliegtuig in en zitten op leuke plekken in het vliegveld met veel beenruimte (economie comfort).

Het vliegtuig vertrekt met een kleine vertraging en er zijn nog twee vliegtuigen voordat we in de lucht zijn. Niet lang nadat we in de lucht zijn wordt er al begonnen met het uitserveren van een drankje en daarna het eten. Op een verdwaald moment heeft Wendy aan de stewardess gevraagd of ze voor Edwin een verassing heeft, niet veel later tijdens het eten komt de stewardess aan met Champagne voor Edwin, lekker.

De vlucht loopt verder voorspoedig en we landen voor op het schema in Atlanta. We zijn al vrij snel uit het vliegtuig en gaan onderweg naar de TSA en volgende de borden “connecting flights”. Niet veel later zien we elkaar weer bij de koffers, Edwin en Wendy hebben de koffers van Henk en Ria al opgehaald en we gaan nu door de douane om daarna de koffer op de band te gooien voor onze volgende vlucht van Atlanta naar Miami. Dan is het tijd om door de security check te gaan. Er staat een lange rij, we moeten lang wachten. Als we bijna aan de beurt zijn vraagt Wendy of Ria geholpen kan worden omdat ze moeilijk haar schoenen uit kan krijgen en zonder de schoenen niet kan lopen. Niet veel later zijn Henk en Ria door een speciale ingang en door de security check.

We zitten nu nog bij de gates E en onze volgende vlucht betrekt van Gate B1, dat betekend dat we net het treintje naar de B-gates moeten. Als we bij de treintjes aankomen komt het al aanrijden en zijn we onderweg naar gates B. Als we uit het treintje stappen gaan we een lange roltrap op en komen we in een hele drukke gate aan. We moeten hele maal aan het eind van de Gate zijn bij Gate B1. Daar aangekomen zien we dat het nog 10 minuten is voordat het boarden gaat starten.

Omdat Ria moeilijk loopt mag ze samen met Henk als eerste boarden, we hebben weer mooie plekken op rij 12. Deze tweede vlucht vertrekt precies op tijd en nog geen 10 minuten later zijn we in de lucht voor de laatste vlucht van de dag naar Miami.

Ruim op tijd komen we in Miami aan, Voordat we landen vliegen we nog over Miami en Miami Beach zodat we kunnen zien waar we woensdag zijn, het is mooi weer zonnig. Het landen zelf is nog wel een gedoe door de zijwind maar nadat we op 1 wiel landen zijn we snel bij de gate. We hebben nog een plaspauze en niet veel later lopen we naar bagageband 5 voor onze koffers. Als we bij de bagageband aankomen heeft Edwin de koffers al gepakt en kunnen we naar het RCC auto verhuur hal.

We pakken de lift naar verdieping 3 en lopen dan ruim 15 minuten naar het treintje wat ons naar het RCC gaat brengen. Zodra we met het treintje bij het RCC aankomen loopt Edwin alvast naar het verhuurbedrijf Alamo. Omdat hij al online heeft ingecheckt hoeft hij niet in de rij te staan en kan hij zo doorlopen naar een balie. Binnen een paar minuten hebben we de autopapieren en lopen we door naar de roltrappen die ons naar de 1e verdieping moet brengen. Onze auto staat in rij 7, een standaard SUV. We zien een aantal SUV’s staan en naar een inspectie van een aantal auto’s lopen we naar een Zwarte Chevy.

Niet veel later rijden we richting het noorden en staan we op de I95 in de file. Zodra het verkeer weer een beetje gaat rijden neemt Edwin een nieuwe afslag om dat te proberen, het rijd erg lekker maar daardoor missen we ook de afslag naar ons hotel en rijden we een behoorlijk stuk om.

Uiteindelijk rond 19:45 uur komen we in het hotel Hyatt Place in Plantation aan en kunnen we inchecken. We gaan even naar de kamer om niet veel later lopen we naar het restaurant J Alexander voor een verjaardag eettentje van Edwin. Het eten was heerlijk en omdat we na een lange dag moe zijn gaan we direct terug naar het hotel, tijd om te gaan slapen.

Morgen rijden we naar Key West, ontbijt start om 6:30 uur.

charon

Zo een lange maar goede reis gehad lees ik alweer. Ik wens jullie heel veel plezier maar dat komt wel goed.

Monique

Heel veel plezier samen en genieten