Miami2015.reismee.nl

8. Airboot

We hebben afgesproken om 7:45 uur te vertrekken en voor die tijd ontbijten we gezellig samen in het appartement. Dan is het tijd om de auto in te stappen en te rijden naar Wild Florida in St. Cloud. Een airboat ride en dierentuin. We zijn hier afgelopen april ook geweest en dat was zo leuk dat we gisteravond hebben besloten dit nog een keer te gaan doen.We komen mooi op tijd aan, melden ons…en dan mogen we om 8:50 naar de airboat lopen naar captain George. Wendy vraagt of er nog meer gasten zijn? Nee, we zijn de enige en hebben dus een privé tour. Capitain George staat ons al bij de airboat op te wachten. We stappen snel in en krijgen nog even de verplichte uitleg, maar ach dat weten we natuurlijk allemaal al van de vorige keer. Al varend langs de kant zien we veel koeien in het water staan. Er is een grote heuvel en daar staat een kleine kudde op. Als we langs varen besluit er net een koe om over te stekken en de capitain geeft de koe de ruimte. Als we de koe voorbij zijn gevaren zien we achter ons dat de hele kudde volgt. Een prachtig gezicht. We zien verderop hoog in de boom een american eagle zitten. Een volwassen vrouwtje dat is te zien aan de witte kop en staart. Ze krijgen dat als ze 3 jaar of ouder zijn. We komen nog veel verschillende soorten vogels tegen. Het landschap is prachtig en Capitain George gooit regelmatig het gas erop. We glijden over het water en dan maken we weer even een stop voor de volgende uitleg. Capitain George verteld alles heel rustig en is een fijne gids. Het water staat momenteel erg hoog waardoor de verschillende landerijen onder water staan en we zien dan ook hier en daar de hekken opdoemen. We gaan op sommige stukken zo hard dat we de tranen in de ogen krijgen. Onderweg vinden we ook nog een enkele alligator. Er moeten er rond de 1100 in dit meer zwemmen maar ze laten zich vanmorgen nog niet echt zien. Capitain George verteld dat ook hij een alligator jager is. Dit mag je alleen als je een vergunning hebt. In augustus worden de 2 tag’s p/p uitgedeeld. Dat betekend dat ze er 2 mogen vangen per persoon daar hebben ze in augustus een week de tijd voor. Ze krijgen per groepen de weeknummer toegewezen. Mocht ze het niet lukken in die week dan krijgen ze vanaf september nog 2 maanden om hun tag’s te gebruiken. Daarna is het seizoen weer gesloten. Capitain George verkoopt zijn alligators meestal. Wel heeft ie er nog 1 in de vriezer om daar nog een keer laarzen van te laten maken. En ze BBQ het vlees als er bezoek is, of maken er soep van. Ook maakt ie een stop bij een stukje Cypres bos. Hier legt ie uit waarom de wortels zo zijn en hoe oud sommige bommen zijn, de boom die hij laat zien is ongeveer 300 jaar oud. Het is allemaal erg interessant en een mooie afwisselingen met het harde varen. Na ruim een uur varen komen we terug bij de steiger en nemen we afscheid van onze vriendelijke Capitain. We vonden het nog mooier dan de vorige keer. Dan lopen we het dierenpark in. Altijd leuk om de verschillende dieren te zien. Na een rondje bewonderen zijn we terug bij de auto en rijden we naar de dichtstbijzijnde TSC. Na een korte winkelinspectie gaan we verder en rijden over de “192”richting Orlando.We rijden nog even langs Disney Downtown en dan besluiten we in de auto om te gaan eten bij de nieuwe Outback aan de International Drive. Bijna aangekomen krijgen we een enorme regenbui op de auto. Het is net of er volle emmers water tegen de auto ruit worden aangegooid. Bij Outback aangekomen ziet het er stil uit. Wendy rent door de regen om te kijken of ze open zijn. Dit blijkt zeker het geval en de rest staat al snel naast haar bij de voordeur. Als we binnenkomen ziet alles er nog spik en span uit. Zelfs de menukaarten zijn nog erg schoon en nieuw. We krijgen allemaal weer heerlijke warme maaltijden. Voldaan slenteren we dan weer naar buiten. Nog een winkel dan: Sheplers western wear. Wendy vind er 2 spijkerbroeken in de uitverkoop dus ook die is weer geslaagd. Als we in de auto zitten rijd Edwin nog even naar de Publix omdat Henk een tijdschrift wil kopen en vorige keer had hij die daar ook gevonden. En ja hoor eenmaal bij het tijdschriftenrek aangekomen is het snel gevonden. Nog een geslaagde missie. Dan terug naar het hotel. Edwin wil nog even tanken en als we bij de pomp staan vraagt Henk het fototoestel, hij springt uit de auto en loopt richting 2 grote trucks. Als hij een foto maakt vraagt de man die net in zijn auto wil stappen, waarom hij een foto maakt. Henk verteld dat hij uit Nederland komt. De man zegt meteen, tja daar hebben ze niet deze mooi grote truck. Wil je ermee op de foto? En de man loopt al met zijn sleutel naar de cabine. Hij mag plaatsnemen en maakt een foto met Henk’s toestel. De man verteld nog trots over zijn truck en dan nemen ze afscheid. Wat zijn die Amerikanen toch open en vriendelijk. Dan is het echt tijd om naar het hotel te rijden.

Op de hotelkamer probeert Edwin ons in te checken voor de vlucht van morgen maar helaas lukt dat nog niet, komt later wel.

Dan nog snel even shoppen. Wendy en Edwin rijden naar het bijgelegen outletcentre. Snel struinen ze de , Diesel, Ecco en Hugo af. Edwin slaagt en Wendy ook. Op de terugweg “gooit” Edwin Wendy uit de auto om voor Henk en Ria een lekkere cocktails te halen. Als ze met de cocktails binnenkomt moeten ze beide lachen….de avond kan beginnen, proost.

Morgen is een reisdag, van Orlando naar Miami rijden en van Miami via Atlanta terug naar DĂĽsseldorf vliegen. Woensdagochtend om 8:20 uur moeten we daar landen.

Ria

Wat een dag. Wat een vakantie. Wat een mooi weer. En wat een plezier hebben we gehad. Was weer een super vakantie en dan hebben we nog altijd de foto,s en filmpjes.

Simone

Goede reis naar huis