Miami2015.reismee.nl

7. Seaworld Orlando

Vanmorgen beginnen we het ontbijt rustig, want het brandalarm blijft uit. Als iedereen er klaar voor is gaan we naar de auto. Seaworld is een klein stukje rijden dus nog geen 10 minuten later staan we in de rij voor de parkeerplaatshokjes. Alles is nog rood gekruist en we wachten geduldig tot het licht op groen gaat. Iets na half negen is het zover en we krijgen een mooi plekje vooraan op de parkeerplaats. We lopen naar de ingang. Edwin regelt de kaartjes. We hebben Seaworld jaarkaarten gekocht, deze zijn 2 voor de prijs van 1. Voor maar $ 80 p/p hebben we kaarten die we alle dagen dit jaar kunnen gebruiken.

Als Edwin de kaarten heeft klinkt er door de luidsprekers het volkslied. Groot deel van de mensen blijven stilstaan. Als het is afgelopen loopt iedereen weer verder. De tassen worden voor de ingang gecontroleerd en dan kunnen we met onze kaartjes door de machines. We slenteren naar de flamingo’s want hier is de ingang van het park en wachten we geduldig tot het touw wordt weg gehaald en we de rest kunnen zien. De flamingo’s zijn gewend aan de mensen drukte en laten zich goed fotograferen. Om negen uur wordt het touw weggehaald en is het park toegankelijk. Eerst maar eens richting de Turtle Trek. Voor we daar aankomen blijven we kijken bij de stingray’s daarna komen we de alligators tegen en ook de Manatees zijn aanwezig. Het is inmiddels al bijna 9:45 en we besluiten dan ook de naar de Bleu Horizon show te lopen, want deze begint om 10 uur. We zitten heerlijk in een zonnetje te wachten tot de show begint. 10 Uur precies is het zover, eerst krijgen we uitleg over de aanwezige bijzondere dolfijnen en over het goede werk wat Seaworld verricht en dan gaat de show beginnen. Hetis adembenemend, de dolfijnen springen in het rond en Ara’s vliegen over ons hoofd. Na een half uur is het helaas over en moeten we het stadion weer uit lopen. We kunnen zo doorlopen de Turtle Trek in. Dit blijkt een 3 d film te zijn van een Schildpad van geboorte tot terugkomst op haar geboorte plek. Het is geweldig om je in deze Zee wereld te begeven en de film is geheel rondom ons en je welke kant je ook opkijkt je ontdekt de schildpaddenwereld. Na een minuut of 10 mogen we weer naar buiten. En we besluiten om een bakkie te doen. Allemaal een lekker hapje erbij. En dan is het tijd om naar de volgende show te slenteren. Shamu, de Orka show. Voordat de show begint vraagt de dame op het podium of alle militairen willen opstaan. Ze krijgen allemaal een groot applaus en dan begint de show. Verschillende Orka’s plonsen en draaien door het grote zwembad. Ze laten verschillende truc’s zien. En dan komt de grote man (Orka) door het water glijden. Deze orka is echt enorm groot. Hij spat de menigte goed nat en veel mensen vluchten de trappen naar boven op, om zich in een veiligere zone te begeven. Dan een hoop gespetter en gespetter is de show afgelopen en we worden allemaal het stadion weer uitgeleid. We vervolgen onze weg en willen de pinguïns nog zien. Deze hebben een nieuw verblijf in Antarctica. Het ziet er prachtig uit. We zien mensen in een lange rij staan. Het blijkt helaas een wachttijd van 40 minuten te zijn om de pinguïns te zien en dat het in karretjes is, dus we besluiten dit aan ons voorbij te laten gaan en lekker naar de uitgang te lopen. Het is inmiddels al middag en de innerlijke mens moet ook verzorgt worden. We rijden naar Uno Chicago Grill. Als het eten wordt geserveerd blijkt de patat weer koud. Ober Tom erbij en binnen no time heeft iedereen een verse warm bordje patat naast zich staan. Het smaakt ons allemaal goed en dan op naar het hotel. Nog een kleine tussenstop bij een drogist voor Wendy en dan zijn we weer terug van weggeweest….de rest van de middag verblijven we bij het zwembad…Henk zwemt een paar rondjes in het heerlijke warme zwembadwater …en aan dan vermaken we ons aan poolbar….en maken de plannen voor morgen, laatste volledige dag van deze vakantie

Cool

Ria

Het was weer een super geweldige dag en we hebben weer genoten