Miami2015.reismee.nl

6. Oldtimers en John’s Pass Boardwalk

We zijn er weer op tijd uit en als we gezamenlijk het ontbijt maken staat, zorgt Henk voor het roosteren van het brood. Als de laatste broodjes voor Edwin klaar zijn gaat er opeens enorm piepen. Het brandmelder gaat af, waarschijnlijk door de broodrooster van de lekkere broodjes. We gooien de deuren open en de afzuigkap zetten we aan, binnen een minuut is het alarm uit en eten we rustig door. Met piepende oren genieten we van ons ontbijt.

Als we allemaal klaar zijn vertrekken we richting het Kumquat Festival, in Dade City. We hebben geen idee wat we kunnen verwachten maar op Internet staat dat daar oldtimer show zal zijn, en daarom gaan we maar eens een kijkje nemen. Als we van de snelweg af zijn ziet Wendy al snel een TSC. Edwin gooit het stuur om en rijdt de parkeerplek op. Als we uitstappen zien we op de andere parkeerplaats ook wat bedrijvigheid. We lopen eerst de winkel in en als we teruglopen naar de auto besluiten Wendy en Henk nog even naar de bedrijvigheid want ze zien kippen en andere dieren. Er staan mensen met hokken met kippen, kuikens, hanen, kalkoenen, geitjes en een van de verkopers loopt met een klein biggetje op de arm.Terug bij de auto zitten Edwin en Ria al klaar en al snel vervolgens we onze weg. Bij een kruising geeft Edwin voorrang aan 2 bijzondere auto’s en we zeggen tegelijk, die moeten we volgen want die gaan zeker naar de show. Halverwege de weg geeft de tomtom helaas aan dat we een andere route moeten volgen dan de auto’s voor ons.

Aangekomen in Dade City is het al een drukte van jewelste. Overal staan auto’s langs de weg geparkeerd en we zoeken dan nog een plekje. Gelukkig vind Edwin die ook en niet eens zo heel ver lopen van alle drukte. Als we net de eerste mooie auto's gezien hebben vraagt de speaker om een momentje stilte ivm het volkslied. Iedereen staal stil en heeft het hand op het hart en de militairen worden zoals gebruikelijk geëerd voordat het volkslied begint. De autoshow is een groot succes, er staan auto’s in vele soorten, merken en maten. We genieten er allemaal van de 400 glimmende bolides. Aan het einde van de rit komen we ook de auto’s tegen die we eerder op de weg voor hebben gelaten. Naast dat er een autoshow is is er ook een grote markt met veel handgemaakte artikelen en voor de kinderen leuke attracties. We slenteren er een beetje over en dan gaan we terug naar de auto.

Op naar de volgende plek. Het is maar ander half uur rijden en we gaan eerst over de binnenwegen. Het landschap is licht heuvelachtig en overal zien we kleine meertjes. Op de tegenliggende weghelft staat al kilometers en kilometers file. De toestromende mensen menigte wordt geleid naar grote parkeerplekken van de fairground waar op dat moment ook een gunshow gaande is. Vanaf daar worden ze met bussen naar het festival gebracht. Als we bij de snelweg aankomen zien we ook daar nog steeds enorme lange files. Gelukkig waren we op tijd en zijn we nu weer op terugweg. De volgende stop is Johns Pass Boardwalk. Dit ligt vlakbij Clearwater.

Als we aankomen ziet het er erg leuk uit en vakantieachtig uit. We zoeken een parkeerplekje. Edwin rijd een straatje in en we zien een man op zijn grasveld staan wijzen. Hij vraagt $10,- voor de parkeerplek maar het is lekker dichtbij en hij legt uit dat hij de boel goed bewaakt, er zouden ook dolfijnen voor de kust te zien zijn. Als we de houten boardwalk op lopen zien we het heerlijke blauwe water. Aan de kant zitten geweldige mooie grote pelikanen. We turen over het water en dan zien we dolfijnen opduiken. Er is een diverse setje en hier en daar zwemt er eentje alleen. We genieten van het geweldige schouwspel. Na een tijdje lopen we verder de boardwalk over en gaan er aan de achterkant de trap af en slenteren nog even langs de verschillende winkels. Dan stappen we de auto weer in om terug te reden naar ons hotel. Onderweg zien we bij een afslag een bord staan met Applebees, tijd om te eten. We genieten van de Patato Twisters als voorgerechtje en na het hoofdgericht eindigen met een heerlijk toetje. Tijd om nu echt naar het hotel te rijden. Nog voor het donker zijn we terug in ons hotel en nemen we plaats op ons balkon. Al snel staat de wijn er weer op tafel samen met de chippies en is het nog lang gezellig…..

Morgen gaan we dolfijnen en andere zwemmende wezens van wat dichtbij bekijken in Seaworld.