Miami2015.reismee.nl

2. Tweede dag - van Miami - Key West

Om half 7 hebben we afgesproken bij het ontbijt. Edwin dekt onze tafel even met servetten en bestek. De dame achter de receptie moet er erg om lachen; just like home. Na het buffet pakken we onze spullen bij elkaar en laden de auto in. 7:15 rijden we weg bij het hotel. Op naar Key West. Rond Miami hebben we wat last van de ochtendspits maar als we eenmaal op de Us1 rijden is er geen oponthoud meer. Voor een erg nodige plaspauze stoppen we van nood maar bij een Hampton Inn hotel. We zijn bekend met de keten en lopen een zijdeur in. We staan in een erg mooie hal en zien direct de toiletten. Uiteraard zeer netjes en er staan schalen met zoutscrub voor de handen. Deze is bij de receptie te koop en gemaakt door de plaatselijke vissers. We proberen het eens uit en onze handen zijn heerlijk zacht. In de auto tuffen we door. De zee die we elke keer weer aan de kant van de weg kunnen zien blijft ons verbazen door zijn verschillende kleuren blauw. De weg is prachtig en we rijden van eiland naar eiland oftewel van key naar key. Dan komen we bij de 7 miles bridge. Het is prachtig en voor we het weten zijn we weer 7 mile verder. Iets na 12 uur arriveren we in Key West. Tijd voor een lunch. Edwin weet de outback te vinden en we gaan lekker warm eten. Henk en Ria nemen een biefstukje, Edwin ribs en Wendy flatbread. Als het eten wordt geserveerd blijkt de patat koud. Wendy roep de ober bij zich en de ober vraagt om de koude patat op een ander bord te doen. Edwin snapt het niet helemaal en vraagt of ie wil dat hij moet uitzoeken welke patatje koud is. De ober snapt de grap niet en loopt uiteindelijk met 3 borden patat terug naar de keuken. Als het vlees bijna op is komt de ober weer tevoorschijn met 3 dampende borden patat. Er wordt lekker gesmikkeld en dan wordt het tijd om in de auto te springen, op naar het hotel. De Soutern Most Inn. Helaas kunnen we nog niet inchecken, dus we parkeren de koffers in het hotel. Edwin regelt vast een parkeerkaart zodat we overal kunnen parkeren en dan rijden we naar de andere kant van Duvalstreet. Het is lekker druk op straat en het is zoeken naar een parkeerplaatsje. Na 4 rondjes vinden we een parkeerplekje in een afgesloten weg. We slenteren even rond oa bij het cruiseschip en lopen uiteraard even langs Sloppy Joe’s. We horen bij verschillende cafe’s horen we live muziek en het is dan ook gezellig druk. Na een rondje zijn we weer bij de auto en rijden we terug naar het hotel. We lopen nog even naar het zuidelijkste punt van de VS en genieten van het heerlijke weer. Nog even naar de pier en dan is het 4 uur en kunnen we inchecken bij het hotel. Als we aankomen is het erg druk bij de receptie en Edwin gaat in de rij staan, Henk Ria en Wendy gaan rustig zitten in het restaurant gedeelte. Na een tijdje komt Edwin terug met de kaarten. We zitten ieder in een ander gebouw en Edwin helpt dus even Henk en Ria met de koffers. De kamers zijn erg luxe en we hebben beide leuke balkons. Als we op de balkons staan kunnen we naar elkaar zwaaien. Tegen 5 uur spreken we af in de poolbar. We gaan lekker aan de wijn en bier. Wendy tikt dit stukje in elkaar en we kletsen gezellig….we hebben enorm naar ons zin…het is echt vakantie!