Miami2015.reismee.nl

3. van Key West naar Miami en Miami Beach

De ochtend begint vroeg. Door het tijdsverschil zijn we vroeg wakker. We hebben om half 8 bij de auto afgesproken maar om 7 uur zien we elkaar al op de balkons staan. Half 8 doen we vast de koffers in de auto en dan lopen we naar de ontbijtzaal. Ontbijt start om 8 uur maar koffie en thee kan altijd gepakt worden dus daar beginnen we mee. De man die het ontbijt regelt is druk met alles klaarzetten en even voor 8 uur kunnen we dan aan de slag. Wendy dekt nog even voor iedereen de tafel en Edwin en Ria zijn druk met het brood roosteren. We genieten van al het lekkers. Als we klaar zijn met het gesmikkel kunnen we vertrekken.

Edwin wordt nog even een goede 50 jaar en 2 dagen gewenst door de receptioniste en dan stappen we de auto in. Terug naar het vasteland. Voor een van de bruggen maken we even een korte fotostop en dan vervolgen we onze weg. Zo wordt er bij een Mac ook nog even een plaspauze ingelast en hopen we op een ijsje. Maar helaas het is volgens de mensen van de Mac nog te vroeg voor ijsjes en we moeten onze weg teleurgesteld vervolgen. Achterin de auto dommelen de dames soms even in slaap. En als dan na een kleine 3 uur rijden bij een tankstation aankomen wordt er toch maar even getankt. Dan door naar Miami/Coral Gables. We rijden door de prachtige oude wijk, Coral Gables. Stoppen uiteraard even voor het Baltimore Hotel en vergapen ons aan de schoonheid van de gebouwen en de prachtige bomen. Dan vervolgen we onze weg, draaien nog wat straten in en dan hup richting Miami Beach.

Edwin rijd in een streep naar het hotel. Niet vreemd want hier vertoefd ie vaker. Wendy is er al een tijdje niet geweest en ziet vele veranderingen in het gebouw. Het is er alleen maar op verbeterd. Edwin neemt plaatst bij de dame achter haar buro en we krijgen de kamerpasjes. Henk en Ria hebben kamer 12 Edwin en Wendy kamer 18 en beide op de 2de etage. We nemen de lift en dan zien we de kamer van Henk en Ria, lekker ruim en op de hoek met een prachtig uitzicht naar zee. Wendy en Edwin kunnen de zee ook zien vanuit hun kamer maar zij zitten er ietsjes verder van weg en hebben een kleiner balkonnetje. Als iedereen zich heet opgefrist gaan we wandelen op zoek naar een eettentje die Edwin in zijn hoofd heeft. 5 Guys hamburgers met friet. Als we besteld hebben moeten we wachten en Ria, Hen en Wendy nemen vast plaats aan een tafeltje. Als het eten klaar is krijgt Edwin een grote bruine papierenzak en daar zit alles in. De hamburgers liggen onder in de zak en daaroverheen een enorme berg patat. We krijgen de patat niet op. Dan lopen we via het strand terug naar het hotel. Henk moet even het water zien en blijft zich verbazen over de prachtige kleur van het water. Dan slenteren we terug naar het hotel in een heerlijke warme zon. Zo tegen het einde van de dag halen we chips en wijn voor de avond en nemen we allemaal even een uurtje pauze. De Email en Facebook is helemaal bijgewerkt en we besluiten nog even Ocean Drive op te lopen voor een echt Italiaans ijsje. Na het ijsje gaan we terug naar de kamer voor een wijntje. We praten weer gezellig bij en morgen zullen we rond 7:15 uur naar het ontbijt gaan bij Aroma (http://www.aroma.us/Shop/Products/123) .

Morgen rijden we via de toeristische route van Miami naar Orlando.

Ria

En wat hebben wij toch een goed leven.

Els Laarhoven

Het klinkt allemaal heel gezellig en lekker. Dat is (wordt) een super vakantie. Allemaal veel plezier, ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal. Super Wendy!