Miami2015.reismee.nl

9. Terugreis - Orlando, Miami, Atlanta, Dusseldorf

Vanmorgen zijn we er alle vroeg bij,om 6:30 uur zitten we met zijn viertjes aan het ontbijt. We eten de laatste restjes op en dan pakken we onze koffers en vertrekken we richting Miami. Als we Orlando uitrijden komt de zon op en we genieten van het landschap wat aan ons voorbij trekt. Achterin wordt nog een tukkie gedaan. Dan krijgt Edwin de melding dat de bandenspanning rechtsachter niet goed meer is. Bij het eerste servicecenter stoppen we en worden de betreffende band aangevuld. Dan kunnen we weer verder. Het blijft een heerlijk uitzicht al die palmbomen en de zon.

Na bijna 4 uur tuffen komen we aan bij de luchthaven. De auto afgeven bij de huurmaatschappij is zo gebeurd en we kunnen de wandeling gaan maken naar de “peoplemover”. Het treintje dat ons van de autohuurbedrijf naar de luchthaven brengt. Dan is het nog een stuk lopen naar de H terminal, gelukkig zijn er loopbanden. Als we bij de incheckbalie aangekomen zijn kunnen we direct in de rij van de bagage incheck omdat Edwin vanochtend al onze tickets heeft uitgeprint. De rij wordt snel weggewerkt en we zijn binnen de kortste keren aan de beurt. Dan door naar de douanecheck. Er is bijna geen rij en zijn dus zo door de x-ray. Als we op de gate zijn nemen we een broodje bij Subway en wachten tot we mogen boarden. De vlucht is vol maar we hebben mooie plekken bij de deur met extra beenruimte. De eerste vlucht gaat naar Altanta en duurt ander half uur. De tijd vliegt voorbij, voor we het weten landen we op tijd op Atlanta en moeten we naar ons volgende vliegtuig. Deze ligt op een andere terminal en om er te komen moeten we met een ondergronds treintje. Voor we het weten zijn we op terminal E, dan nog een stuk lopen en komen we op gate E4 aan.

Het is nog rustig bij de gate. We nemen plaats en kijken wat in het rond. Dan roept de grondstewardess om dat we zo gaan boarden en legt de procedure netjes uit. Als ze klaar is neemt de piloot het stokje over. Hij begint te vertellen over de komende vlucht naar Düsseldorf. Dat het een rustige vlucht zal worden, welke route we gaan volgen en hij verteld over het toestel. Dit hebben we nog niet eerder meegemaakt en het komt erg leuk over. Niet veel later mogen we boarden en het is nog steeds erg rustig bij de gate. Als we het vliegtuig inlopen is zijn er nog heel veel lege plekken. Onze plekken zijn wederom perfect, met veel beenruimte. Na het eten gaan de lichten uit en vinden de meeste mensen in het vliegtuig een plekje om te slapen. Wendy kruipt een bankje naar achter en doet een tukkie, ook Edwin probeert te slapen en Henk en Ria dommelen soms een klein beetje weg. Ruim een uur voor landing gaan de lichten weer aan en komt het ontbijt. Volgens schema, iets na kwart over 8:00 uur landen we in Düsseldorf. Al snel zijn we uit het vliegtuig en lopen we door de paspoortcontrole, op naar bagageband 16. Als de eerste koffers komen zegt Edwin: de eerst 4 zijn van ons. Helaas heeft hij maar voor een deel gelijk want 2 van de zes zijn inderdaad van ons. Daarna wordt het wachten op de andere 2 koffers. Als we die dan ook hebben kunnen we naar het treintje die ons naar de parkeergarage brengt. Parkeergarage is ook de auto zo gevonden en voor we het weten zitten we op de snelweg op naar Hengelo. Half 11 komen we aan en gaan we nog even een bakkie doen. Dan gooien we de koffers over en nemen we afscheid van een geweldige vakantie….het was op en top genieten!!!!!!

ria

Ja ja het was een top vakantie. Voor ons was er echter nog wat op onthoud i.v.m een grote aanrijding op de A1 en moesten we van de A1 af bij Holten. Eenmaal vlak bij huis aangekomen hebben we gelijk King opgehaald en waren rond half vijf pas thuis. ook wij zijn moe maar voldaan en hebben genoten van deze vakantie.